Freezing Day

Seminggu yang lalu saya dan keluarga berkunjung ke rumah teman.  Saya menginap disana untuk beberapa hari, sedangkan suami harus dinas ke Jerman saat itu.  Kebetulan suami teman saya itu juga harus pergi ke luar kota.  Jadi saya, si bayi dan teman saya tinggal dirumah.

A week ago my family and I visited to our friend’s house. I stayed there for a few days, while my husband had a business trip to Germany at that time. Incidentally my friend’s husband also had to go out of town. So, me, my baby and my friend stayed at home.

view from window

View from my room.

Ketika pagi tiba, saya bangun lalu membuka tirai dengan maksud supaya cahaya matahari masuk ke dalam kamar.  Ternyata bukan hanya cahaya matahari saja yang menyambut pagi saya, tetapi juga disuguhkan dengan pemandangan yang indah.

When the morning came, I woke up and opened the curtains with intent to bring sunshine into the room. It was not just sunshine who greet me in the morning, but also presented with a beautiful view.
Arlanda tidur

Arlanda still sleeping.

view from inside

View from inside.

Dengan semangat saya lari ke belakang rumah.  Aku pikir ini salju ternyata bukan, ini es.  Melihat tempertur diluar saat itu adalah -8°C. Brr..

I ran passionately to the back of the house . I thought it was snow, but it wasn’t.. it was frozen ice.  Saw the current temperature outside it was -8°C. Brr..

Frozen grass

Frozen Grass

frozen plants

Frozen plants

gloomy

Front of the house.

Flower

Flower

gnome

Gnome and the Shoe.

Sebenarnya keadaan seperti ini cukup berbahaya, karena ketika air atau embun menjadi es jalanan akan menjadi licin.  Tidak hanya berbahaya bagi pejalan kaki, pengguna kendaraan bermotor pun harus lebih berhati-hati.  Biasanya mobil-mobil sudah harus ganti ban, menggunakan ban khusus musin dingin (untuk jalanan yang bersalju).

Actually, this situation is quite dangerous.  Because when the water or the dew solidify into ice, the roads will be slippery. Not only dangerous for walkers, drivers have to be careful. Usually the cars already have to replace their tires into special tires made for winter (for a snowy street).

Location : Västerås – Sweden

Have a nice day!

 

28 Comments on “Freezing Day”

  1. Indonesia panas jaya mbak.. hihi :p
    dampak cuaca ekstim ini menakutkan, kabarnya 2016 bakal lebih parah ya 😦

    btw kalau saya di sana paling ceritanya molor mulu sampai musim berlalu. haha

    Like

  2. Fotonya kereeen. Belum pernah sekalipun ngerasain salju itu kayak apa hahahaha…kebayang kok enak ya dinginnya, secara disini biar hujan tapi sumuk alias gerah 😀

    Like

Leave a comment